Loopia
84:-/mån

Loopia

Vårt omdöme
Kundomdöme
  • Support
  • Stabilitet
  • Prestanda
  • Kontrollpanel
  • Pris



Loopia väletablerat webbhotell som funnits sedan år 1999. Extra känt är Loopia för deras support och att vara den största domänåterförsäljaren i Sverige. De har också en mycket bra dns tjänst för domäner. Det finns två webbhotellspaket att välja mellan. Privatpaketet samt företagspaketet. Båda paketen har det som krävs för att driva en stor site. Skulle du sedan behöva mer diskutrymme, bandbredd, MySQL-databaser eller något annat så finns det tilläggstjänster. Det som är nackdelen med Loopia är att antalet MySQL är mycket begränsat. Vill man ha flera olika applikationer måste man ha olika prefixer på installationerna i samma databas. Hur som helst så är detta inget stort problem utan bara en skönhetsfråga. Under två års tid användning av Loopia’s webbhotell så har vi bara varit med om att hemsidor legat nere en gång. Det talar starkt för att Loopia har investerat mycket i stabila server. Som ni ser nedan så är priserna tyvärr inte de lägsta. Privatpaketet

  • 5 GB diskutrymme
  • 50 GB bandbredd
  • 83 kr/månad

Företagspaket

  • 10 GB diskutrymme
  • 100 GB bandbredd
  • 141 kr/mån

17 recensioner om Loopia

  1. När Loopia skulle göra något underhållsarbete på mailtjänsten i slutet av 2011 kraschade det totalt. Servicen låg nere lång tid och efter det tog det månader för Loopia att försöka återställa backupen på alla mail vilket till slut misslyckades. Det var usel information, de var ohövliga och har inte kompenserat överhuvudtaget för det. Uselt!

  2. Jag har använt mig av Loopia i ett antal år. Det har funkat galant, utöver en stor incident som innefattade en ordentlig nertid på eposten. Problem som varade i flera månader.

  3. Är mångårig kund hos Loopia och är mycket nöjd. Grym support!!

  4. mejlsystemet hos detta webbhotell är kaotiskt. det har inte funkat felfritt mer än 2 månader på rak sedan jag börja använda det 2010.

  5. Har i stort sett alltid varit nöjd med Loopia då det gäller drift och support + att det är lätt att använda, däremot är det lite för dyrt för mig så jag har bytt till ett billigare.

  6. Bra snabb duktig/kunnig intresserad support Bra tjänster och stabilt (förutom mailen ett tag där, men annars felfritt i flera år)

  7. Loopia fungerar aldrig när det behövs, deras mailsystem är under all kritik, och jag ser tyvärr ingen förbättring på deras support heller, långa kötider och otrevlig personal som svarar.

  8. Notera att om dina sajter blir drabbade av virus, och du ber Loopia snällt att hjälpa till, så ska du inte förvänta dig hjälp.

  9. Webben har fungerat perfekt, men statistiken har nu leget nere i 7 månader. De är mycket kortfattiga med svar på mina förfrågningar varför statistiken inte fungerar. De glider bara undan, när de väl svarar. Börjar bli besviken på Loopia

  10. Bästa webbhotellet. Grym support.

  11. Har haft mail forwarding (vidarebefordring av e-post)och frame forwarding (pekning till annan web-sida) hos Loopia (Active24) sedan många år. Det har fungerat. Men, när jag behövde ändra till annan e-postadress har kundbemötandet varit oerhört dåligt. Först nekade kundtjänst till att de har något med detta att göra. Sedan efter mycket diskussion har det framkommit att tjänsten tagits bort ur Loopias utbud, utan att jag som kund fått information om detta. Att nu få hjälp med att hitta en möjlig lösning är kundtjänsten inte villig att göra, utan pekar på Loopias nuvarande tjänsteutbud och låter mig som kund ta reda på själv, och hänvisar till ACtive24’as produktinformation. Men, här finns ingen sådan information. Kundtjänst besvarar inte på ställda frågor i mail-dialoger. Är mycket besviken.

  12. Något häpnadsväckande hände precis i svensk webbhotellshistoria.
    Klockan 7.21 PM idag skickade jag iväg en fråga till supportavdelningen på Loopia.
    Svar inkom 7.23 PM.

    Det får vi faktiskt ge Loopia en liten klapp på axeln för.

  13. Loopia är i särklass Sveriges sämsta webbhotell. Inget fungerar och deras kontrollpanel är byggd av amatörer. Så försöker de även blåsa sina kunder genom felaktiga faktureringar. VARNING FÖR LOOPIA!

  14. Supporten var outstanding för 10 år sedan. Det är den inte längre. Upptiden på vår sajt ligger nu på 98,5% mätt senaste månaden (pingdom). Det innebär flera minuter per dag att jämföra med många andra som har någon enstaka minut i månaden. Till en början erkände de inte att sajten låg nere varje dag (“ingen annan klagar ju”) sedan sa de att övervakning inte ingår i deras tjänster. Fördelar är enkel cron, fler domäner till samma konto och att man kan komma åt mysql utifrån.

  15. Har använt Loopia och det kommer jag aldrig mer att göra. Supporten var bara otrevlig och verka mycket okunniga. Igå fick jag en faktura av dem på en domän som inte ligger hos dem och det har den inte gjort på 8 år ändå får man helt plötsigt faktura av dem och när man kontaktar dem så är de bara otrevliga. Detta är det ända webbhotell som jag verkligen varnar för.

  16. Bäst support, bäst tjänster.

  17. Jag skulle aldrig rekommendera denna leverantör.
    Hopplösa lösningar och dålig information.

    Kundservice långt under vad man kan förvänta sig!

Lämna en recension

Din email publiceras inte.

Betygsätt webbhotellet

*