Binero
79:-/mån

Binero

Vårt omdöme
Kundomdöme
  • Support
  • Stabilitet
  • Prestanda
  • Kontrollpanel
  • Pris



Binero är inte det billigaste webbhotellet, men man kan lugnt säga att Binero är ett bra alternativ för den som vill ha ett mer robust webbhotell. Anledningen är förmodligen att Binero har en mycket engagerad support, stabila och snabba servrar och har mångårig erfarenhet inom hosting och webbhotell. Vi på webbhotells.se ger Binero ett bra betyg, men inte bäst.

Allmänt

Binero  är perfekt för privatperson (Privatpaket) så väl som för företag (Företagspaket).

  • Domännamnen på Binero är hyfsat billiga.
  • One-Click-Installer – Installera WordPress eller andra webbapplikationer snabbt och enkelt.
  • Otrolig stabilitet.

Binero erbjuder dig obegränsat med domäner, FTP- och epostkonton vilket gör dig mycket obegränsad oavsett vilket paket du väljer. Deras domänhantering är definitivt i högsta klass och DNS-tjänsten är självklart gratis. Du kan välja mellan Windows och Linux. Öppet köp gäller i 45 dagar.

Privatpaket

  • 100 GB lagringsutrymme
  • 2000 GB trafik
  • 69 kr/månad

Företagspaket

  • 200 GB lagringsutrymme
  • 4000 GB trafik
  • 138 kr/månad

Nackdelar med Binero

  • Kontrollpanelen för databaserna är svårbegriplig till en början.
  • Pris något högt. Man får däremot vad man betalar för.

68 recensioner om Binero

  1. Jag använde binero under ett år, och hade egentligen inga problem med den, förutom att priset var något för högt för mina behov. Jag vill passa på att säga att mina erfarenheter av deras support är mycket positiva! Trevliga och hjälpsamma, även när jag skulle byta till ett annat webbhotell. Dessutom finns mycket guider på deras sida.

    • Hej Rickard,
      Tack för ditt inlägg, härligt att höra. Våra privatpaket ligger under genomsnittspriset på webbhotellsmarknaden, och är därtill bland de generösaste som finns – men de är inte för alla. Vår mängd FAQ/Guider är på väl över 500 och ökar ständigt. Sedan så satsar vi fortsättningsvis på att ha de vänligaste avtalen – inga bindningskrav, inga uppsägningstider och alltid pengar åter för utestående tid vid anmodan vid uppsägning.
      Välkommen åter,
      Erik
      Binero webbhotell

  2. Binero är bra om man INTE värdesätter fungerande mejl, hög upptid och snabb support. Om man däremot gillar att spendera ca 30 i minuter i telefonkö till supporten var och varannan dag är Binero ett bra val.
    Har du en verksamhet ska absolut inte välja Binero, det kommer stå dig dyrt!

    • Hej Tobias,
      Vi ber om ursäkt. Vi är kända just för fungerande mail, hög upptid och snabb support för att vi genom åren lyckats leverera detta så väl till våra många tiotusentals kunder. Under tiden du nämner har vi haft växtvärk både personellt och tekniskt vilket orsakat köer. I nuläget är vi dock fulltaliga med en stor supportavdelning, vi har även supportchatt – och i sista hand finns alltid marknad@binero.se om någon enda kund skulle uppleva sig illa behandlad.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero

  3. Binero har gått från att vara ett bra webbhotell till att vara Sveriges sämsta! Under januari och februari 2012 deras mejl havererat flertalet gånger. Deras IP adresser har svartlistats eftersom de skickar tusentals SPAMmejl. Upptiden har varit någonstans kring 80% (tro inte på de siffror som Binero själva ger ut). Vi har dagligen varit tvungna att sitta timtals med supporten för att försöka lösa problemen. Mer ofta än sällan har vi fått ett dåligt bemötande och lösningarna har ofta tagit dagar. Det är omöjligt att bedriva en verksamhet och använda sig av Binero. När jag idag fick tag på Bineros VD (Anders Aleborg) när mejlen återigen havererat fick jag som svar: Ring inte mig, jag bryr mig inte och så la han på luren. Om det är den typen av bemötande du vill ha efter månader av problem kan du välja Binero…. Annars ska du för gudsskull hålla dig borta!!! Vilken jävla piss bolag!

    • Hej Tobias,
      Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för nämnda problem! Under perioden hade vi som nämnt en växtvärk vilket påverkat väntetiderna. Angående svartlistade IP-adresser så handlar det ju om vår förmåga att hindra några av våra många tiotusentals kunder att maila så att övriga drabbas genom att kollektiva IP-adresser svartlistas. Det händer numera extremt sällan efter åtgärder från vår sida. Allt eventuellt opassande bemötande från någon i vår support följer vi upp om du vill höra av dig till marknad@binero.se.

      Angående vår VD som tillika är en trebarnsfar så verkar det som han hjälpt till en hel del spontana kvällssamtal innan han bestämt sig för att säga ifrån. Vi har flera tiotusentals kunder samt tiotals supporttekniker i en dedikerad supportavdelning som kan nås per tel, mail och chatt under generösa öppettider, varför det inte är nödvändigt eller tillrådligt att i längden fortsätta ringa VD kvällstid på hans mobil.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero

  4. Jag har använt binero i tre månader och har inte något positivt att säga om dem. Jag fick problem med att flytta en domän tillbaka till Loopia. Mailade både support och migrering men ingen av dem behagade ens svara på mailet. När jag ringde till supporten fick jag besked i telefonsvararen att jag var nummer ett i kön, men fick ändå sitta över en halvtimme utan att någon svarade. Till slut fick jag ge upp vilket troligen var det dom ville. Kan definitivt inte rekommendera detta web-hotell till någon.

    • Hej Björn,
      Vi ber om ursäkt för att du fått detta intryck. Dock stämmer det inte. Support och migrering har båda ärendehanteringssystem – och de svarar alltid på ärenden – även om det inte alltid kan ske lika omedelbart som kunderna och vi själva skulle vilja.

      Vi har satsat hårt på att bibehålla grym support trots extrem tillväxt och med en supportavdelning på sexton personer så kan vi nästan alltid hålla nere telefonkötiderna – men inte alltid. Om flera personer ringer och båda tar över en halvtimme så får ettan i kön vänta den tiden – det är sällsynt men det kan tyvärr hända. Det är därför vi även infört chatt på binero.se (förutom mail på support@binero.se).
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero webbhotell

  5. Jag har varit nöjd med Binero under flera år, men under våren har de gjort flera misstag som kostat mig alldeles för mycket tid och pengar. Problemen har bl a hängt ihop med migrering till deras Binero 2 och ett par gånger har en webbplats legat nere flera veckor på grund av slarv från dem. Domäner har “försvunnit”, jag har behövt skicka in papper om domänflytt fyra gånger innan det går igenom. Och jag känner inte alls att jag fått gehör när jag påtalat problem, utan det har gått 7-8 mailvändor av förklarande innan någon faktiskt verkar läsa och sätta sig in i vad som är fel. Synd.

    • Hej Annika,
      Vi ber om ursäkt för detta. Migreringsprocessen av tiotusentals kunder mellan två helt olika system nödvändiggör kundens medverkan och manuell hjälp från oss – lyckligtvis är det inte något vi avser göra igen under överskådlig framtid.

      Angående att du upplevt många mailvändor utan gehör och behövt sända in domänflyttspapper fyra gånger så är detta inte acceptabelt, alls. Jag får be dig att maila marknad@binero.se med detaljerna så ska vi se vad vi kan göra för att gottgöra dig och följa upp vad som kan förbättras på denna sida.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero webbhotell

  6. Har haft Binero som ett av mina webbhotell de senaste året. Serverna är stabila dock inte snabba utan bland de mest långsamma. Supporten är allt annat än engagerad. 5/10 från Binero kund.

    • Hej Johan,
      Beklagar att du fått en sådan upplevelse av oss. Angående snabbhet har vi gjort en stor mängd förbättringar även sedan 11 augusti. Bl.a. kan du, om du använder Linux, också höra med oss om flytt till Apache-server som presterar bättre, det ordnar vi snabbt.

      Vårt mål är att fortsätta att vara Sveriges bästa webbhotell med en grym support – alla avvikelser från det – alla fall där vår support till äventyrs skulle upplevts som mindre engagerad vill jag att du gärna mailar marknad@binero.se om. Vi följer nämligen alltid upp sådana avvikelser.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero webbhotell

  7. Jag har haft Binero sedan 2009 och var till en början ganska nöjd. 2011 skedde en stor förändring hos Binero, något de kallar Binero 2.0. Efter denna förändring har mycket blivit väldigt, väldigt dåligt.

    Största problemet är att de inte kan leverera en stabil Windowsserver. Mina sajter hos Binero låg nere upp till en timma i princip varje dag under augusti månad 2012. När man mailar kundtjänsten får man bara standardsvar som inte alls besvarar ens frågor. Ett annat stort problem är att med den uppgraderade versionen försvann möjligheten att lägga upp cronjob.

    Jag kan inte rekommendera Binero alls längre och min flytt från dem går tyvärr inte att undvika.
    Luttrad Fd Binerokund

    • Hej Robert,
      Vi beklagar att du drabbats såhär – 2.0 är i realiteten en stor förbättring på så gott som samtliga områden. De Windows IIS-problem du berör var lagringsrelaterade och berörde även 1.0 – vi har sedan löst dem och berättat om det: http://blogg.binero.se/2012/10/ny-skalbar-lagringslosning/

      Angående cron jobs har du alltid haft möjlighet till det – men genom vår support. Möjligheten att själv lägga in cron jobs kommer inom kort.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero webbhotell

      • I november 2012 skrev Binero här att cron jobs kommer “inom kort” vara möjligt att lägga in själv. Hur går det med detta? Har gått 9 månader nu..

  8. Jag har haft Binero i ca 1 år. Jag har aldrig egentligen tyckt att det funkat så bra. Nu har jag allvarliga funderingar på att byta. Nån som kan tipsa om ett bra och fungerande webbhotell där dom verkligen bryr sig om oss priovatpersoner?
    Jag har ett par ggr varit med om att mejla dom en fråga, där jag bara får ett standardsvar tillbaka, ett bevis på att dom läser inte alls mejlet. Sen har jag åtskilliga gånger haft kontakt med supporten om att saker och ting inte fungerat och dom svara bara att dom har skickat ärendet till teknikerna…..Har efter alla turer lessnat och till och med vägrat betala fakturan. Varför skall jag betala för nåt som inte fungerar eller där man får vänta en hel månad på svar från supporten.

    • Hej Vigdis,
      Du har helt rätt. Din faktura krediterades – jag har därtill mailat dig ett förtydligande. Supportansvarig har underrättats om fallet och vi ser över rutinerna angående det slarviga svaret. Angående felet så ställdes fel diagnos, vi undersökte ett generellt bilduppladdningsfel (som sedan dess lösts) snarare än ditt specifika fel som hade en annan orsak. Vi ber om ursäkt för detta.

      Om det är någonstans man verkligen bryr sig om er privatpersoner så är det hos Binero. Jag hoppas att du blir övertygad av det när du läser mitt svar samt i all framtida hantering.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero webbhotell

  9. Jag har använt Binero sedan 2009. Till och med 2011 fungerade det mycket bra.
    2011 började det krångla hel del, och har krånglat fram till ett par månader tillbaka. Jag var inne på att byta webbhotell men orkade inte.
    Nu har det faktiskt fungerat OK senaste månaderna. Migreringen kändes en aning frusterande men gick relativt smärtfritt ändå.
    Av ca 130 sajter så var det 2 av dessa som inte klarade migreringen automatiskt utan krävde min insats. Det är godtagbart.

    Jag måste dock säga att jag alltid upplevt mailsupporten som rätt lam. Alltid svar, oftast inom 12 timmar. Dock känns svaren väldigt förhastade. Man får känslan av att supporten inte ens funderat på vad det är jag frågar om.
    I och med att nästan alla webbhotell jag haft har strulat rätt mycket så tycker jag ändå att Binero är ok, men finns definitivt rum för utveckling. Ett bra ställe att ha sina nu domäner då de är billigast där.

    • Hej Johannes,
      Tack för synpunkterna. Som “Sveriges bästa webbhotell 2009 & 2010” på tiden Internetworld gjorde tester är vårt mål att vara bäst för er kunder, inget mindre. Vi har dock haft en rekordtillväxt samt ett fullständigt systembyte att hantera därefter, vilket lett till en del störningar och barnsjukdomar. Supporten kan också ha haft för starkt fokus på snabbhet – så är inte längre fallet. Vi är fullbemannade och har ett extremt fokus på kundnöjdhet.

      Du har 1270 gamla mailärenden hos oss och om det är så att det finns några specifika där du fått dåliga svar så tar jag gärna emot dem till marknad@binero.se för uppföljning.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero

  10. Vet inte vad dessa problem är alla här pratar om. Jag har ej upplevt minsta problem de 3 månader jag nu haft binero.
    Axel

  11. Använt Binero i 3 år, det var hur bra som helst i början av 2009. Efter halva 2011 började problemen, sega laddningstider, svarstiderna på supporten har bara blivit värre sen dess, får vänta upp till 40 minuter innan supporten ens svarar i telefonen. När dom väl svarar så är det en trött människa som inte har någon som helst lust att hjälpa till med problemen.

    Jag rekommenderar inte Binero till någon, dom har vuxit för mycket för fort och klarar inte av att hantera sina kunder.

  12. Mycket okunnig support som ofta inte är tillgänglig under ordinarie öppetider (t.e.x fredagen den 23e november 2012). Chatten får man starta ungefär 5-10 gånger innan man får tag på någon. När chatten väl har startat tar de 5-10 minuter för support agenten att skriva en mening. Löften som ges av supporten bryts. Supporten ger fel svar och när man påpekar det så är ursäkten från dem “jag är trött och seg i huvudet idag”. Man kan undra vad det är för krav för att bli anställd av binero?

    VARNING: om du gör en backup på din sql databas i deras webverktyg mylittleadmin så läggs backupen publikt tillgänglig på Internet där du inte ens har rättigheter att plocka bort den själv!
    Och du kan gissa på hur lång tid det tar innan du får supporten att göra det? jo 3 dagar!!! och då har de öppet 365 dagar om året enligt deras hemsida.

    Jag har påpekat detta för supporten att backupsen läggs publikt men har fått följande till svars:
    “Jag har lagt in en förfrågan hos våra tekniker ang. hur myLittleAdmin sköter denna hantering i framtiden. Tills vidare kan vi inte göra någonting mer.” så där ser vi hur binero ser på säkerhet. Listan skulle kunna göras ännu längre om varför du inte skall välja binero som webhotell!!!

    • Hej Max.
      Jag beklagar att du upplevt problem med oss på supporten och vår chatt. Det är inte vår mening att en kund någonsin ska känna att dom har problem med oss eller våra tjänster.

      Du ska definitivt inte känna att chattsupporten tar tid, om en agent måste ordna med något så ska dom självklart göra dig varse om detta så att du vet att det kan dröja. Att du måste starta chatten flera gånger innan du kommer fram är inte heller rätt och vi ska se vilka steg vi kan ta för att göra ändringar där.

      Jag vill dock inte hålla med dig om att vår support är okunnig, webben är ett otroligt spritt kompetensområde där det är väldigt svårt att kunna allt om allt. Om det är något vi inte kan på rak arm så tar vi reda på det så snart som möjligt och återkommer via en överrenskommen kanal.

      Om supporten gör ett löfte till dig så ska det självklart hållas också. Tyvärr så händer misstag, annat kommer emellan och man kan råka komma av sig och det verkar som att ditt ärende råkat ut för detta och vi ber hemskt mycket om ursäkt. Ser att det blivit löst sedan i efterhand.

      Mylittleadmin-backuperna får slumpade URL:er med över trettio tecken som ligger ute under begränsad tid. Det är inte något som vi upplevt varit ett problem tidigare, att någon annan skulle kunna komma fram till rätt URL är extremt osannolikt.

      Jag ber om ursäkt för de upplevda problemen, såväl Produkt- som Supportansvarig har tagit del av ärendet och vi ser över våra rutiner ang. chattar och givna svar.
      Vänliga hälsningar,
      Erik
      Binero webbhotell

  13. Vad jag upplevt som plus:
    – Inga begränsningar. Stora utrymmen och mycket bandbredd.
    – Billiga domäner.

    Vad jag upplevt som minus:
    – Nertid för några månader sedan.
    – Jobbig sång när man väntar i telefonkön.

  14. De har varit superbra
    – supermotiverad, snabb via chat
    – tel ej lika snabb men bra svar
    – gillar kontrollpanelen
    – snabbinstallation av en massa program
    – stora paket

  15. Alltid snabb och bra service! Mycket prisvärt alternativ.

  16. Har använt Binero i 1½ år nu kanske och jag är mycket nöjd.
    Alltid väldigt snabba på att svara i supporten, både på Twitter och telefon. Det är väldigt viktig att komma fram snabbt vid problem och det lyckas de superbra med!

    Jag har inga direkt klagomål såhär långt utan jag är helt enkelt väldigt nöjd med Binero! 🙂

  17. Jag har arbetat som webbutvecklare i snart tio år, både inom reklam-, applikation- och hemsidebranschen. Sedan ungefär 2007 har jag valt Binero när jag själv fått fatta det beslutet, och alltid rekommenderat dem till kunder. Det är ett av de få företagen jag använt mig av under så lång tid och ärligt talat kan säga ALDRIG har gjort mig besviken. Det är direkt obehagligt att behöva ge sig in i något av de andra hotellens kontrollpanel och försöka lista ut hur i helskotta man gör de mest grundläggande saker.

    Binero har (för typ inga pengar alls) i princip alla tjänster du kan önska dig, och både prestanda och up-time är helt utan kritik. Alla servrar går ner någon gång, men största mängden timmar det legat nere kan nog räknas på en hand.

    Det man måste slå ett slag för, och det som gör Binero så unikt bra, är dock supporten. Som utvecklare så tänker man ofta “vad ska jag med support till, jag fixar själv”, men fy fasen vad man är glad att de finns där när det gäller. Enklare ärenden tas på Twitter (och då har Binero alltså SJÄLVA mappat mitt twitterkonto till mitt konto hos dem, utan att jag fyllt i något). Det är det enda webhotellet som säger “Vi ringer upp dig strax” när man ställer en enklare fråga, och inom tio minuter sitter man med dem i telefon. Svårare jobb som t ex cron job support eller databasfrågor hanteras suveränt av det djupare support-teamet, och de har vid tillfälle till och med suttit och skrivit om hela script åt mig när det inte fungerat.

    Helt utan affiliation med Binero så måste jag säga att det är SÄLLAN man är så nöjd med ett företag att man aktivt känner att man måste höja flaggan för dem så fort tillfälle ges, vilket är varför jag skriver nu.

    Helt enkelt, Sveriges med hästlängder bästa webbhotell. Väljer ni något annat så får ni fan skylla er själva.

    • Hej Mikael,

      Stort tack för din utförliga och positiva recension. Det glädjer oss verkligen att du gillar det vi gör.

      MVH
      Christer

  18. När vi under våren 2012 började undersöka olika alternativ för vårt nystartade företags hemsida och email, så seglade Binero upp som ett av de bästa alternativen. Binero är väldigt komplett i sitt erbjudande och för oss som själva är verksamma inom internetvärlden så är det viktigt att ha kunskap om de möjligheter som finns. Särskilt nöjda är vi med den enkla installation av WordPress som Binero erbjuder – något som de allra flesta kan ha stor nytta av.

  19. Bytte från Loopia till Binero p.g.a. att Loopia snålade på kapacitet.
    Fick från dag 1 all den hjälp jag bad om av Binero, blixtsnabbt – Twitter, email och chat. Inga problem.

    Har kunnat aktivera fler funktioner på min sida, tack vare att jag i dagsläget är långt från att slå i taket vad det gäller begränsningar – detta med privatpaketet.

    Min sida, med runt 20-23 000 sidvisningar/dag, rullar på utan några som helst problem alls.

    Är supernöjd och känner inte igen mig i andras klagomål.
    Må hända att Binero haft problem efter uppgraderingar osv., men det är inget jag märkt av under den tid jag varit kund (början på hösten).

  20. Jag är jättenöjd med Binero. Priserna är suveräna i förhållande till vad man får. Bra utrymme, enormt många bra tjänster, kanonbra kontrollpanel, supporten är suverän och jag har aldrig tidigare haft ett så stabilt webbhotell. Skulle något mindre problem uppstå är det åtgärdat på nolltid! Mycket, mycket nöjd!

  21. Supporten jag får från Binero är det få företag som kommer i närheten. Det spelar ingen roll om jag kontaktar Binero som privatperson eller företag, servicen är alltid lika snabb.

    Deras kontrollpanel är en annan del som jag upplever som väldigt bra. Jag har testat lite olika webbhotell genom tiderna men har inte stött på något med en lika enkel och kraftfull kontrollpanel.

    Priset riktigt bra med tanke på att det finns väldigt få begränsningar. Behöver jag en till databas så är det inga problem. Behöver jag en ny webbplats till min nyinköpta domän, inga problem. Åter igen kontrollpanelen, det är lätt, snabbt och smidigt att göra allt man behöver.

    Avslutningsvis måste jag återigen berömma supporten. Den ensam gör att Binero som företag och webbhotell förtjänar fem stjärnor.

  22. Jag är i stort sätt riktig nöjd med Binero. Ingen webbhotell är perfekt, och Binero har haft sina stunder – men support (genom båda epost och twitter) är altid snabbt och trevligt. De har fattat den här med cross channel kundsupport – Jag kan börja någonting på Twitter, försätter på mejl, chattar, sen tillbaka på Twitter. Precis som det ska vara. Seamless. Ingen “vad är din kund nummer?” varje tredje minute.

  23. Har varit kund i lite mer än ett år och är helnöjd! Framför allt mycket hjälpsam kundtjänst både via e-post, facebook och twitter, vilket är ovärderligt.

    Driver ett flertal sajter som alla ligger på Binro och har aldrig haft någon anlidning till att fundera på satt testa någon annat företag.

    God fortsättning!

  24. Oj vad många som är missnöjda. Jag har haft Binero nu i några år och är nöjd. Ev. är konrtollpanelen lite slö men i övrigt har jag inget illa att säga om Binero. Supporten fungerar fin och dom har telefon support vilket Surftown som jag också använder inte har. Domänerna är betydligt billigare än hos Surftown. Klart hellre Binero än Surftown! Tack och hej!

  25. Jag har registrerade mig och köpte ett paket igår kväll hos Binero, och hittills (ca 24 timmar) verkar det inte alls lovande,

    1. Kontrollpanelen hänger sig precis hela tiden, då är det bara att stänga ner och vänta ett tag sen börja om. Jag har nu i skrivande stund ett aktivt support-ärende som jag inte kommer åt pga detta problem.

    2. Jag hann bara ladda upp min webbsida och importera databasen innan första problemet uppstod, 500 internal server error, det är detta supportärende jag försöker komma åt utan resultat.

    3. Supporten tar fruktansvärt lång tid på sig att svara, finns chatsupport men där får man räkna med att starta om den flera gånger innan man ens får tag i någon att chatta med.
    Telefonsupport, räkna med att lyssna på dålig kö-musik i 30-40 minuter innan svar. Chattsupport, räkna med 30 minuter innan svar, sen vill de fortsätta konversationen via e-post, och då får du räkna med flera timmar mellan svar.

    Jag kanske är bortskämd med One.coms chattsupport där man 24/7 får svar på alla sina frågor inom sekunder, alltid.

    Ser jag inte enorma förbättringar i prestanda på mina webbsidor när de väl behagar hjälpa mig att få igång dem, så kommer jag utnyttja deras 45 dagars ångerrätt, för isf är One.com helt klart bättre på de flesta plan.

    • Kan även lägga till att jag igår kväll kom in på kontrollpanelen i bara någon timme efter köpet, sen stod det vid resten av kvällens inloggningsförsök att jag “inte hade rättigheter att se denna sida”, googlade på detta och det visade sig att detta är en stående bugg på deras hemsida för alla kunder, folk skrev att detta händer med jämna mellanrum hos Binero. Allt detta sammanlagt har inte på något sätt gett mig ett bra första intryck. Jag ska som sagt prova några dagar till, men blir det inte radikala förbättringar så kommer jag inte stanna hos dem och kan inte heller rekommendera dem till andra.

  26. Bra nybörjarhotell då de har enkla installationer av olika cms. Emellanåt stabila.

    Tycker deras priser ligger i överkant. Har spenderat otalet timmar (minst 30 minuter per gång) i kö till deras support och när man väl kommer fram har de inte kunskaperna. När man pratar med programmerare skrattar de när man nämner denna leverantör.

    Som sagt, bra nybörjarhotell när man inte har för avancerade frågor och gärna betalar för lull lull.

  27. Sämsta möjliga webbhotell, dom borde byta namn till Binere!

    • Hej Mats,

      Det är tråkigt att du tycker så, men med tanke på när du skrev din recension är det helt förståeligt.

      Vi hade stora problem med firmware till vår tidigare lagringslösning som orsakade nertider och en del andra problem. Vi arbetade dygnet runt med att lösa men fick ge upp och nådde så småningom en uppgörelse med vår leverantör.

      Under sommaren byte vi lagring till en lösning från NetApp. Tillsammans med ett massivt underhållsarbete har det lett till att vi nu är ett mycket stabilt webbhotell igen.

      MVH
      Christer

  28. Håller med tidigare inlägg, på tok för mycket drift problem.

  29. Bineros egen hemsida fungerade inte när jag skulle försöka göra en beställning. En “Döende Dandy”?
    Här gick de miste om en kund till!

  30. En uslare support får man leta efter. Efter flera incidenter med deras B’easy fick jag bygga om hemsidan från grunden. Tack för den Binero. Uselt som sagt var.

  31. Binero är en stor besvikelse på sista tiden, allt går segt, över 1 timmes kö till supporten och inget fungera. Rekommenderar inte till någon!!

  32. Timeouts när man försöker skapa ett inlägg i forumet, ibland är hela shabangen nere (500 internal server error), supporten kommer (när de väl bemödar sig) med ambivalenta besked där de skyller på sina leverantörer (trots att problemen existerat i över ett år). Dessutom har bekanta som är på andra forum som ligger på binero berättat att de upplever samma problem

    Binero kanske var bra en gång i tiden men den tiden är långt gången.

  33. Jag förstår inte detta tjat om att Binero skulle vara bra? Jag har använt dom i 5 år, sååå dåliga. Kraschade sidor, hackade sidor, går inte ens att skicka in ett support ärende utan att det kommer upp “okänt fel”. Jag har 2 mailadresser hos Binero som sällan fungerar osv osv. Senaste 3 månaderna har jag 5 supportärenden! Inte är dom speciellt snabba på att återkoppla heller, men förvisso rimligt vänliga när dom väl hör av sig.

    Jag ger Binero 14 svart djävulshorn! Frågan är bara var jag skall hosta mina sidor om inte på Binero? Eftersom alla verkar rata dom högt, så är alla andra ställen kanske lika värdelösa!?

    Tar tacksamt emot förslag

    • Sanningen är väl tyvärr den att det är rätt svårt att hitta ett svenskt webbhotell som håller en bra nivå på allt. Alla webbhotell strular på någon punkt.

    • Har ingen egen erfarenhet av Binero så jag vill inte uttala mig om hur bra de är. Rekommenderar Oderland, Wopsa eller FSdata Anna.

  34. Det är ganska klart att många negativa recensioner kommer från samma person(er) med olika namn…
    Binero funkar klart bättre än andra webbhotell jag använt.
    STORT plus till supporten, som ibland efter ett supportärende på eget bevåg ringt mig för att kolla om allt funkar som det ska.
    Tack!

    • Kan lätta ditt hjärta och berätta att det inte kommer från samma personer.
      Att dem har ringt upp dig och frågat hur status är, låter mycket otroligt. Det känns som slöseri med tid. Lägga tiden på att lösa faktiska aktuella problem känns som en mer värdefull investering.

  35. Supporten sa att mina domäner inte var aktiverade på grund av utebliven betalning. Jag betalar fakturan online med VISA-kort. Det går flera dagar och domänerna är fortfarande inte aktiverade. Supporten säger därefter att jag betalat för mycket i ett mail, men de aktiverar fortfarande inte mina domäner. När jag ringer dem så berättar de att jag inte betalat fakturan inom kampanjperioden och att jag måste betala mer. Jag skriver till marknadsansvarig som bekräftar att jag måste betala in fullpris för mina domäner. Förvänta er ingen bra support när problem uppstår. Jag valde att inte betala och flyttar istället alla mina domäner till ett annat webbhotell, såsom en bra konsument ska göra vid missnöje.

    • Vilken rysare. Du har min sympati.

    • Det är tråkigt att du hamnat i kläm.

      Vi har alltid haft villkoret att domäner registreras först efter att betalning inkommit, men jag antar att det inte är det du upplevt som mest frustrerande.

      Våra domänkampanjer bygger på rabatter från respektive registry. Eftersom vi säljer våra domäner till i princip självkostnadspris har vi mycket svårt att efter avslutad kampanj sälja till kampanjpris, då vi registrerar till vårt normalpris.

      MVH
      Christer
      Binero marknad

  36. Binero är en total katastrof. Inte nog med att de är dyra de lider av flera problem som gör att jag inte kan göra mitt jobb med sidor knutna till Binero.

    1. Deras kontrollpanel är inte kompatibel med iOS av något slag vilket gör det omöjligt att kunna lösa ett problem “on-the-fly”
    2. Likaså webmailen för iOS är oanvändbar. Inställningsmenyn fungerar inte.
    3. DDOS attacker som sänker hela systemet väldigt vanligt. Söker man driftsäkerhet så ska man söka sig nån annanstans.
    4. Aktivering av domäner fungerar extremt dåligt och inte ens efter 3 dagar är de aktiverade och redo för att användas. Supporten är inte till hjälp heller.
    5. Inget exchange stöd.
    6. Supporten är inte alls vad den utlovar. Långsam och ovilja att lösa problem.
    7. Även deras egen kontrollpanel har döda länkar.

    Efter 4 år nu så blir det flytt från Binero.

  37. hade tidigare två webbhotell. Oderland för min hucvudsajt och Binero för lite strödomäner som inte är viktiga. Tyckte till slut det var onödigt med två webbhotell och gjorde mitt livs misstag när jag flyttade min huvudsajt till Binero och sa upp oderland. hade aldrig haft några större problem på oderland…

    Däremot på Binero är ju allt långsamt. Supporten kräver en ängels tålamod (när man väntar upp emot en timma i telefonkö). uselt webbhotell och dyrt. Välj ett annat webbhotell än Binero vad ni än gör1

    • Hej Robban,

      Vi ber om ursäkt, under stora delar av sommaren har vi drabbats av sjukdom i supporten, som sammanfallit med semesterperiod. Vi har jobbat hårt för att få ner väntetiderna igen och igår var vi nere på under en minuts kötid i telefonväxeln när det var som bäst. Idag är väntetiderna inte heller långa.

      MVH
      Christer
      Binero marknad

  38. Jag kom till Binero från One och innan det från Hemsida24, för jag ville ha en webbsida som tillhandahöll en webeditor, alltså ett verktyg som jag kunde bygga upp min hemsida utan en massa externa program som kostade ytterligare pengar.
    Och Bineros editor har mycket övrigt att önska. Om man nöjer sig med 5-6 sidor i max ett steg ner, och utan några egentliga tillbehör att kunna bygga upp sidan på ett enyggt och funktionellt sätt, då är deras editor helt perfekt och man får sig en hemsida för en relativt billig peng. Men faktum är att det som Binero erbjuder då, får man till en otroligt mycket billigare peng hos One.
    Vill man däremot använda sig av alla de verktyg som deras editor har i sitt program, ja då är man tvungen att betala ytterligare en slant om 99:-/mån och då får man full tillgänglighet till allting, hur många sidor man vill osv.
    Dock endast sidor i ett steg ner. En undersida på en undersida, accepteras ej.
    Det gör det att denna summa om 99 kronor gör att utöver 79 kronorna jag redan har betalat, som jag var tvungen att betala för 1 år i förväg, och som jag trodde och som framgår av deras hemsida att det är den enda summan. Gör det att Binero är helt plötsligt jättedyrt.
    Och jag valde att säga upp mitt gamla webbhotell från Hemsida24 just pågrund av att deras sida var dyr. Där betalade jag 229:-/mån och fick obegränsat allting och sidor i tre led ner.

    Så jag valde att säga upp Binero, detta innan min första vecka hos dem hade kommit till ända.
    Och Binero gör stort väsen om att de har 30 dagars öppet köp, så jag trodde ju att få tillbaka mina pengar inte skulle vara något som helst problem.
    Men nu i december så har det gått 1½ månad sedan min uppsägning och ännu inga pengar. För det första så har detta företag en horribel och nästintill olaglig inställning till hur fort pengar skall betalas tillbaka. Det tar enligt dem 20 bankdagar att återbetala pengar tillbaka till kunden, utöver de 20 dagarna så tillkommer de 3 bankdagar som per kutym är hos bankerna.
    Och jag har haft många konversationer med Binero både via telefon och via mail. Och de påstår att de har problem, och har råkat ut för väldigt många ekonomiska utbetalningar på kort tid. I mina öron så låter det som en massflykt, folk vill helt enkelt inte ha med Binero att göra. Men detta är tydligen orsaken till den sena handläggningen.
    Jag har hotat med ARN, om de inte åstadkommer min utbetalning innan denna veckan (49) är slut. Och jag kommer ytterst dåligt fram till deras support, ekonomiavdelningen svarar aldrig, och till teknikerna får man ringa en 4-5 samtal innan de bemödar sig med att svara.

    Så mitt betyg av detta webbhotell blir otroligt lågt.
    De förtjänar faktiskt inte att få lov att fortsätta sin verksamhet.
    De kallar sig för Sveriges vänligaste webbhotell, det må så vara, men när deras teknik, support och upplägg är under all kritik. Så kanske de måste vara vänliga för att de inser att de är så dåliga.
    Och ja, jo, de har inte varit otrevliga i telefon eller i mail. Men de har ingen som helst förståelse för normal kutym i bankvärlden gällande återbetalning av kunders pengar vid åberopande av deras öppet-köp-garanti.

    Jag har idag gått tillbaka till Hemsida24 och valt deras lilla paket, där jag betalar 99:-/mån i en hel årskostnad.
    Jag är tillbaka där jag började. Och denna utflykten till deras närmaste konkurrenter var värdefull, för den fick mig att inse att borta är det bra, men hemma är det bäst!
    Och jag kommer inte byta webbhotell igen, möjligtvis byta paket för att min hemsida växer sig större och större. Men här blir jag kvar!

    Mitt betyg för Binero är ett kryss av 5 stjärnor möjliga!

    • Hej Raymond.

      Låter faktiskt rent ut sagt förjävligt. Bra att du upplyser andra om vilka problem du har haft.
      Tack för kommentaren!

    • Hej Raymond,

      Vad intressant att höra om din resa från oss till liknande webbhotell/hemsideverktyg och tillbaka. Tråkigt att höra att du inte fått tillbaka dina pengar men jag hoppas att det löser sig. Jag är givetvis glad att du valde att komma tillbaka till Hemsida24. Men jag är lika nyfiken på varför du valde att byta från oss i första hand – givetvis är det en bra erfarenhet så att du väljer det alternativ som passar dig bäst- men jag skulle gärna vilja veta hur vi kan bli bättre ur ditt perspektiv?

      Du får gärna svara här eller skriva i vårt feedbackforum som du hittar på vår hemsida under “Hjälp”.

      Tack för att du berättade din upplevelse. Feedback växer vi alla av!

      Vänligen
      Johanna
      Hemsida24

    • Haha skönaste omdömet jag har läst som för visso stämmer rätt bra från egen erfarenhet

  39. Jag har haft Binero sen 2007 ungefär. Och det var en massa strul med mail runt 2011/12. De bytte tydligen hela miljön också då. Idag har det dock blivit bra. Det är en superbra kontrollpanel och snabb email support. Jag mailar bara så vet inte hur telefon supporten är 🙂 Enkelt hålla koll på flera web sajter och generösa gränser får utrymme och trafik.

    Om man själv har en trevlig och professionell attityd brukar de flesta problem kunna lösas hos de flesta företag. Är man felfinnare och blir rosenrasande för att man får vänta 20 minuter i en telefonkö, har man nog problem med de flesta företag.

    Mycket möjligt Binero haft problem med web sajter, men det är inget jag har märkt av. Så jag rekommenderar dom.

  40. Har varit kund i snart 1 år. Har bra erfarenhet av deras support. Allting har faktiskt fungerat mycket tillfredsställande.

  41. Har varit kund länge, i början var allt bra. Ju mer tiden gick, desto mer nertid, då varken hemsida eller mail fungerar. Det är det absolut viktigaste för en egenföretagare som jag. Jag blir lika frustrerad varje gång. Jag har varit kund tidigare hos FS data, One.com, Loopia. Det strulade lite där också kan jag säga, men inte som nyförtiden hos Binero. Jag blir inte lugnad utan irriterad på alla “vi ber om ursäkt”. Jag hoppas verkligen att de tar sig i kragen och gör någon sorts säkerhetsgrej så de undslipper attackerna, samt om de skulle få bukt med att kundsupport är också något man främst bedömer när man väljer, så det duger inte med timmars väntan i telefonkö och luddiga svar på korrekta frågor. Jag hade varit mest glad om jag slapp flytta.

  42. Jag har haft Binero webmail för kommunikation med klubbmedlemmar i flera år. Helt plötsligt kan jag inte logga in. Vad har hänt – var är min korrespondens – var är alla adresser. Försökt komma i kontakt med någon support men det har inte lyckats. Mitt konto har användarnamn info@abdyika.com och lösenordet är melnik2010. Besvara eller vidarebefordra till relevant supportgrupp.
    MVH/Lars Lundin

  43. Haft binero i några år.
    Mycket nöjd, men efter prishöjning till 79kr/mån blev det inte så värt längre, då jag bara nyttja epost

    Så webbhotells.se får ändra priset då det stämmer inte riktigt.

  44. Idag är jag överhuvudtaget inte nöjd med Binero. Hade en webbplats hos dem som skapats genom deras verktyg b’Easy. Webbplatsen var omfattande och vi har säkerligen lagt 3-400 h i arbete.

    Nu är plötsligt webbplatsen borttagen. Vi har inga obetalda fakturor hos dem och svaret när vi påtalat problemet är att”den är borttagen och kan inte återställas” pga at ni har b’easy +. Vi har aldrig beställt b’easy+. Vi har aldrig fått någon faktura för b’easy+ och ej heller någon förvarning om att den skulle tas bort.

    Vem ska betala tiden för återskapandet, vilket säkert kommer att ta samma tid som tidigare i anspråk? Binero? Så tragiskt dåligt att de inte har en backup ifall de gör något felaktigt.

    Räknar man lågt så är varje nedlagd timma på siten värd minst 600 kr. Multiplicerar man det med antal timmar ± 400 är värdet på för nedlagt arbete 240000 kr. Kostnaden för den service webbsidan hade för våra kunder går inte att värdera, men det rör sig om stora summor där också.

    Mycket dåligt av Binero och vi rekommenderar ingen att använda b’easy verktyget.

  45. Har haft några domäner och någon liten webbsida hos Binero många år och aldrig upplevt några direkta problem, men heller inte haft någon anledning att kontakta deras support.

    Letade efter en ny Hosted Exchange-leverantör och såg ett erbjudande hos Binero. Såg dock det senaste årets recensioner här på reco.se, så jag kontaktade Binero och frågade hur de såg på detta och vad de gjort för att förbättra situationen. Deras svar visade en förvånande brist på insikt om problemet (vissa delar av kritiken förnekades, andra ignorerades).

    Efter att ha valt annan leverantör för Hosted Exchange valde jag även att flytta bort de tjänster jag redan hade hos Binero. Då når deras support nya bottennivåer. Dels får jag förklarat för mig att det inte går att avsluta sitt konto hos Binero, först efter att jag refererat till PUL svarar de att de tagit bort alla uppgifter(?). Dels vägrar man återbetala återstående tiden för webbhotellet, trots att de på sin egen hemsida, under “Varför Binero?” skriver “Som enda webbhotell (i världen?) så erbjuder vi en tjänst helt utan bindningstid och uppsägningstid. Hos oss kan du avsluta din tjänst när du
    vill och du är inte på något sätt bunden. Vi till och med ÅTERBETALAR eventuell förinbetald webbhotellskostnad som inte kommer att utnyttjas, det kan vi lova att ingen annan gör. Det är med andra ord helt riskfritt att testa oss.” Detta gäller inte längre, informationen på hemsidan är direkt vilseledande. Man kan undra hur många nya kunder de lurat med detta?

    Dessutom, hos Binero verkar alla kanaler leda till samma support (info@binero.se, marknad@binero.se, support@binero.se), så om man är missnöjd med kundbemötandet hos supporten finns ingen annan att kontakta, ärendet går tillbaka till samma personer.

Lämna en recension

Din email publiceras inte.

Betygsätt webbhotellet

*