Loopia
99:-/mån

Loopia

Vårt omdöme
Kundomdöme
  • Support
  • Stabilitet
  • Prestanda
  • Kontrollpanel
  • Pris



Loopia väletablerat webbhotell som funnits sedan år 1999. Extra känt är Loopia för deras support och att vara den största domänåterförsäljaren i Sverige. De har också en mycket bra dns tjänst för domäner. Det finns två webbhotellspaket att välja mellan. Privatpaketet samt företagspaketet. Båda paketen har det som krävs för att driva en stor site. Skulle du sedan behöva mer diskutrymme, bandbredd, MySQL-databaser eller något annat så finns det tilläggstjänster. Det som är nackdelen med Loopia är att antalet MySQL är mycket begränsat. Vill man ha flera olika applikationer måste man ha olika prefixer på installationerna i samma databas. Hur som helst så är detta inget stort problem utan bara en skönhetsfråga. Under två års tid användning av Loopia’s webbhotell så har vi bara varit med om att hemsidor legat nere en gång. Det talar starkt för att Loopia har investerat mycket i stabila server. Som ni ser nedan så är priserna tyvärr inte de lägsta.

Privat

  • 75 GB webbutrymme
  • 75 GB e-postutrymme
  • Gratis SSL för ökad säkerhet
  • 99kr/Mån (39 kr/mån första året)

Företag

  • 150 GB webbutrymme
  • 150 GB e-postutrymme
  • Gratis SSL för ökad säkerhet
  • 199kr/Mån (39 kr/mån första året)

Företag Plus

  • 200 GB webbutrymme
  • 200 GB e-postutrymme
  • Gratis SSL för ökad säkerhet
  • 398kr/Mån (99 kr/mån första året)

24 recensioner om Loopia

  1. När Loopia skulle göra något underhållsarbete på mailtjänsten i slutet av 2011 kraschade det totalt. Servicen låg nere lång tid och efter det tog det månader för Loopia att försöka återställa backupen på alla mail vilket till slut misslyckades. Det var usel information, de var ohövliga och har inte kompenserat överhuvudtaget för det. Uselt!

  2. Jag har använt mig av Loopia i ett antal år. Det har funkat galant, utöver en stor incident som innefattade en ordentlig nertid på eposten. Problem som varade i flera månader.

  3. Är mångårig kund hos Loopia och är mycket nöjd. Grym support!!

  4. mejlsystemet hos detta webbhotell är kaotiskt. det har inte funkat felfritt mer än 2 månader på rak sedan jag börja använda det 2010.

  5. Har i stort sett alltid varit nöjd med Loopia då det gäller drift och support + att det är lätt att använda, däremot är det lite för dyrt för mig så jag har bytt till ett billigare.

  6. Bra snabb duktig/kunnig intresserad support Bra tjänster och stabilt (förutom mailen ett tag där, men annars felfritt i flera år)

  7. Loopia fungerar aldrig när det behövs, deras mailsystem är under all kritik, och jag ser tyvärr ingen förbättring på deras support heller, långa kötider och otrevlig personal som svarar.

  8. Notera att om dina sajter blir drabbade av virus, och du ber Loopia snällt att hjälpa till, så ska du inte förvänta dig hjälp.

  9. Webben har fungerat perfekt, men statistiken har nu leget nere i 7 månader. De är mycket kortfattiga med svar på mina förfrågningar varför statistiken inte fungerar. De glider bara undan, när de väl svarar. Börjar bli besviken på Loopia

  10. Bästa webbhotellet. Grym support.

  11. Har haft mail forwarding (vidarebefordring av e-post)och frame forwarding (pekning till annan web-sida) hos Loopia (Active24) sedan många år. Det har fungerat. Men, när jag behövde ändra till annan e-postadress har kundbemötandet varit oerhört dåligt. Först nekade kundtjänst till att de har något med detta att göra. Sedan efter mycket diskussion har det framkommit att tjänsten tagits bort ur Loopias utbud, utan att jag som kund fått information om detta. Att nu få hjälp med att hitta en möjlig lösning är kundtjänsten inte villig att göra, utan pekar på Loopias nuvarande tjänsteutbud och låter mig som kund ta reda på själv, och hänvisar till ACtive24’as produktinformation. Men, här finns ingen sådan information. Kundtjänst besvarar inte på ställda frågor i mail-dialoger. Är mycket besviken.

  12. Något häpnadsväckande hände precis i svensk webbhotellshistoria.
    Klockan 7.21 PM idag skickade jag iväg en fråga till supportavdelningen på Loopia.
    Svar inkom 7.23 PM.

    Det får vi faktiskt ge Loopia en liten klapp på axeln för.

  13. Loopia är i särklass Sveriges sämsta webbhotell. Inget fungerar och deras kontrollpanel är byggd av amatörer. Så försöker de även blåsa sina kunder genom felaktiga faktureringar. VARNING FÖR LOOPIA!

  14. Supporten var outstanding för 10 år sedan. Det är den inte längre. Upptiden på vår sajt ligger nu på 98,5% mätt senaste månaden (pingdom). Det innebär flera minuter per dag att jämföra med många andra som har någon enstaka minut i månaden. Till en början erkände de inte att sajten låg nere varje dag (“ingen annan klagar ju”) sedan sa de att övervakning inte ingår i deras tjänster. Fördelar är enkel cron, fler domäner till samma konto och att man kan komma åt mysql utifrån.

  15. Har använt Loopia och det kommer jag aldrig mer att göra. Supporten var bara otrevlig och verka mycket okunniga. Igå fick jag en faktura av dem på en domän som inte ligger hos dem och det har den inte gjort på 8 år ändå får man helt plötsigt faktura av dem och när man kontaktar dem så är de bara otrevliga. Detta är det ända webbhotell som jag verkligen varnar för.

  16. Bäst support, bäst tjänster.

  17. Jag skulle aldrig rekommendera denna leverantör.
    Hopplösa lösningar och dålig information.

    Kundservice långt under vad man kan förvänta sig!

  18. Så urkass att de lägger på en DNS-tjänst utan att meddela och utan att man ens behöver den. Sedan fakturor som, när man inte kan alla facktermer, ser ut som en av alla dem som hör ihop med domänkostnaden.

    400 kr åt skogen för att ha betalat en oönskad och onödig tjänst i 4 år. Jag har alltså domännamnen hos Loopia men har Manufrog som webbhotell.

    Supporten sade först att jag måste ha tjänsten, men när mitt webbhotell meddelade att det måste man inte om man anger namnservrarna själv (vilket jag har gjort) så ändrade de sig plötsligt.

  19. Efter 20 år med web hotel har jag blivit placerad hos Loopia

    Ingenting fungerar. Inter konstigt efetersom det verkar vara helg hos Loopia deras chat har varit stängd så lönge jag kan minnas o det ska bara vara stängt på helger, vilket sk+t

  20. Som ny hos Loopia begärde jag ut FTP inställningar, men icke, de verkade inte ens veta vad FTP är för något!
    När jag aktiverade PARK så har denna skylt aldrig visats hos Loopia. (4 månader) Att de är amatörer är helt uppenbart och deras många ologiska menyer är inkörsporten till hjärtinfarkt!
    Så byt innan det går åt helv… Gå till Binero, de har bättre support när de väl kommit igång…Märkligt att ägaren Wisma inte kastar ut denna personal.

  21. KÖP INTE domän av Loopia.se!!!!
    Detta är mer eller mindre lurendrejeri, jag köpte ett domän hos Loopia April 2019, och när jag skall rikta om mitt domän till min externa server så måste jag betala ytterligare 10kr/mån (ut över de 149kr jag redan betalat för domänet) för att kunna använda det.

    Första gången jag sett en så girigt företag som “tvingar” in kunden i flera tjänster. Om du redan begått misstaget att köpa ett domän via Loopia är mitt tips att du gör en transfer av ditt domän till någon annan tjänst som INTE tar betalt för att rikta ditt domän till en exter server!

  22. Fick mitt domännamn överflyttad till Loopia nu 2019, på fakturan är det nu ca 120 kr/månad mot tidigare ca 32 kr/månaden. Läser man det finstilta så kan man ta bort de extra tjänster som Loopia har lagt till utan att fråga mig via deras hemsida. Dock har inte jag lyckats med detta.
    Luktar lurendrejeri, välj något annat bolag !

  23. Faktura på saker man inte beställt, mkt oseriöst

    Loopia skickar faktura på saker man inte efterfrågat och definitivt inte behöver eller har beställt.

    Först i näst sista paragrafen i det bifogade brevet som ligger bakom fakturan framgår att det är ett erbjudande.

    För att avböja måste man kontakta dem eller logga in och frånsäga sig tjänster som man inte beställt.

    Detta beteende är helt oacceptabelt!

    Då det inte klart framgår på fakturan i sig att det är ett erbjudande kan jag inte se annat att det uppfyller alla parametrar för bluffaktura och bör polisanmälas.

  24. Jag undrar än idag varför kunder väljer Loopia? Loopia är i särklass det sämsta du kan tänka dig. Recensionen som är skriven på den här sidan om Loopia, vem skrev den?

    Att dom har funnits sedan år 1999 och vara den största domänåterförsäljaren i Sverige ger dom inte ett bra betyg i sig, det finns bara med som en falsk varudeklaration som ett bra webbhotell.
    Att ens försöka matcha den övriga marknaden med vad du får med din VPS är bara pinsamt.

    Minne/RAM 2 GB
    Hårddiskutrymme 50 GB
    Processor 2 kärna
    Trafik per månad 1000 GB
    Pris exklusive moms 280 kr/mån

    Redan här gör Loopia ett stort misstag när dom anger “exklusive moms 280 kr/mån” när dom faktiskt vänder sig till inte bara företag utan också till privatpersoner, då ska det vara “Inklusive moms” och då blir det 350 kr./mån. vilket inte ser lika bra ut i deras pristabell.

    Loopia är inte bara ett gäng skitstövlar enligt mitt tycke utan också förbannat snåla och dyra.

    Kontra deras utbud av den VPS som jag skrev om här ovan mot det jag får och betalar per mån.

    Min VPS:

    8 kärnor
    30 GB Ram
    800 GB 100% SSD
    600 Mbit/s port UNLIMITED Traffic
    Linux – Ubuntu 64 Bit
    Jag valde Vesta som c-panel
    + mycket mer
    För detta betalar jag 150 kr i månaden med moms.
    Under ett år som jag har haft detta webbhotell har det ALDRIG varit ett enda problem och supporten är bara bäst.

Lämna en recension

Din email publiceras inte.

Betygsätt webbhotellet